به گزارش مشرق ، قاسم جعفري در گفتوگو با خبرگزاري دانشجو ، با اشاره به افطاري ديشب نمايندگان مجلس به ميزباني وزير علوم گفت: معمولاً تعامل مثبت و سازنده مجلس و قوه مجريه در پيشبرد اهداف نظام مورد نظر است؛ در اين راستا كميسيونها كه به گفته حضرت آقا اتاق فكر مجلس هستند بايد ارتباط صميمانه و تعامل خوبي با وزارتخانه يا سازمانهاي اجرايي مربوطه داشته باشند.
وي افزود: وزير علوم اعضاي كميسيون را دعوت، و كميسيون نيز در اين افطاري شركت كرد و در عين رابطه صميمانه، مسائل و مشكلات نيز به طور جدي مطرح شد.
دبير كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به نكاتي كه توسط نمايندگان در اين جلسه عنوان شد، گفت: تدوين سند تحول آموزش عالي بر اساس آمايش سرزميني، عدالت در توزيع امكانات آموزش عالي در سراسر كشور، توجه جدي به كيفيت آموزش و همچنين توضيحاتي از وضعيت فعلي و نقش راه آينده و ايجاد زيرساختها و رشتههايي كه به نوعي با حوزه كاربرد مرتبط باشند، تحول در علوم انساني و كرسيهاي نظريهپردازي و آموزش هيئت علمي در راستاي اهداف تعليمي و تربيتي نظام از جمله نكات مطرح شده توسط نمايندگان بود.
جعفري با اشاره به پاسخ دانشجو در خصوص اين موارد گفت: نگاه وزير نيز همين بود؛ ضمن اينكه تا كنون تلاشهاي بسياري در اين زمينه شده است و اميدواريم در آينده نيز توفيقاتي را شاهد باشيم.
وي ادامه داد: وزير نيز اعلام كرد كه من علاوه بر نظر رهبري و امام خميني مبني بر در راس بودن مجلس، اعتقاد شخصي به اين مورد دارم.
عضو هيئت رئيسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطرنشان كرد: بنابراين در كنار تعامل خوب و سازنده و صميمانه با وزارت علوم، با بيان كردن مشكلات و دغدغههاي خود، پيگير حل مسائل خواهيم بود.
وي افزود: وزير علوم اعضاي كميسيون را دعوت، و كميسيون نيز در اين افطاري شركت كرد و در عين رابطه صميمانه، مسائل و مشكلات نيز به طور جدي مطرح شد.
دبير كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به نكاتي كه توسط نمايندگان در اين جلسه عنوان شد، گفت: تدوين سند تحول آموزش عالي بر اساس آمايش سرزميني، عدالت در توزيع امكانات آموزش عالي در سراسر كشور، توجه جدي به كيفيت آموزش و همچنين توضيحاتي از وضعيت فعلي و نقش راه آينده و ايجاد زيرساختها و رشتههايي كه به نوعي با حوزه كاربرد مرتبط باشند، تحول در علوم انساني و كرسيهاي نظريهپردازي و آموزش هيئت علمي در راستاي اهداف تعليمي و تربيتي نظام از جمله نكات مطرح شده توسط نمايندگان بود.
جعفري با اشاره به پاسخ دانشجو در خصوص اين موارد گفت: نگاه وزير نيز همين بود؛ ضمن اينكه تا كنون تلاشهاي بسياري در اين زمينه شده است و اميدواريم در آينده نيز توفيقاتي را شاهد باشيم.
وي ادامه داد: وزير نيز اعلام كرد كه من علاوه بر نظر رهبري و امام خميني مبني بر در راس بودن مجلس، اعتقاد شخصي به اين مورد دارم.
عضو هيئت رئيسه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خاطرنشان كرد: بنابراين در كنار تعامل خوب و سازنده و صميمانه با وزارت علوم، با بيان كردن مشكلات و دغدغههاي خود، پيگير حل مسائل خواهيم بود.